Love for Beginners by Takeshi Furusawa

Kyō, Koi wo Hajimemasu
2012/Japan
Directed by Takeshi Furusawa
Screenplay by Taeko Asano
Based on Kanan Minami manga
Stars: Emi Takei, Tori Matsuzaka, Fumino Kimura, Sho Aoyagi, Kento Yamazaki, Yua Shinkawa, Rin Takanashi, Erina Dawkins, Reiko Fujiwara, Saki Takaoka, Hiroaki Murakami, Yumi Asou, Hatsunori Hasegawa.
Production Co: Toho Company

romance, seinen-eiga, live-action

kyouwa

Kanan Minami es sin duda una de las reinas de shōjo actual.  Quizás el éxito de la mangaka, habitual de Shōjo Comic, se debe en parte a la introducción de contenido sexual implícito en sus historias de amor para adolescentes; adolescentes que han convertido a “Kyō, Koi o Hajimemasu” en todo un bestseller, alcanzando las más de 10 millones de copias vendidas.  Entre sus obras destacan además, “Ren’ai Shijō Shugi”, “Rhapsody in Heaven” y sobre todo “Mitsu x Mitsu Drops” (“Honey x Honey Drops”).

Kanan Minami is certainly one of the current shōjo queens. Perhaps the success of the mangaka, a usual writer at Shōjo Comic, is due in part to the introduction of implicit sexual content in their love stories for teens, teens who have made “Kyo , Koi o Hajimemasu” throughout a bestseller, reaching more than 10 million copies sold. Among her works are also “Shijō Ren’ai Shugi”, “Rhapsody in Heaven” and especially “Mitsu x Mitsu Drops” (“Honey x Honey Drops”).

En cuanto al director, Takeshi Furusawa, nació en Tokyo el 22 de octubre de 1972.  Aunque debutó como director en 2004 con Rosuto mai we (Lost My Way), su obra más conocida es sin duda Otoshimono (Ghost Train, 2006) un j-horror basado en un hecho real en el que el director tardó dos años para crear el guión que luego llevaría a la gran pantalla. Y es que Furusawa se mueve muy bien en este género, a juzgar por obras como Anazā (Another, 2012) o Twilight Syndrome: Dead Cruise (2008).

As for the director, Takeshi Furusawa, was born in Tokyo on October 22nd, 1972. Although he made ​​his directorial debut in 2004 with Rosuto mai we (Lost My Way), his most famous work is undoubtedly Otoshimono (Ghost Train, 2006 ) a j- horror based on a true story in which the director took two years to create the script which then lead to the big screen. And the truth is that Furusawa moves very well in this genre, judging by works like Anazā (Another, 2012 ) or Twilight Syndrome: Dead Cruise ( 2008 ).

Love for Beginners nos cuenta la historia de amor entre Tsubaki Hibino, una chica con talento para el estilismo pero carente por completo de autoestima y con tendencia a vestir desfasada, y Kyota Tsubaki, el chico más popular de la escuela, un playboy a quien sólo le divierte ver rendirse a sus pies a las chicas.  Su amor, aunque sincero, tendrá que pasar por diferentes pruebas.

Love for Beginners tells the love story between Tsubaki Hibino, a girl with a talent for styling but completely lacking in self-esteem and a tendency to dress outfashioned, and Kyota Tsubaki, the most popular boy in school, a playboy who just enjoy watching how the girls his feet . Their love, but sincere, will have to go through various tests.

Sin duda, llevar a cabo el live-action de un manga de 99 capítulos en 15 tankōbon es una tarea realmente complicada.  Sin embargo, y, aunque el film cumple el propósito de conmover a la espectadora a la perfección, siento que la fuerza que desprenden tanto la historia como la complejidad de sus personajes no es la misma que la narrada por Minami Kanan.  Por una lado, se nos presenta desde el principio a un Kyota mucho más amable; ni rastro del chico engreído que jura arrebatarle a Tsubaki todas sus primeras experiencias tan sólo como venganza por haberle cortado el pelo en un ataque de ira (escena completamente alterada en la película)  y la hace sufrir cruelmente hasta que por fin ablanda su corazón.  No se refleja tampoco la difícil relación con su padre, que en el manga maltrataba a su madre y pierde brío, por tanto, la relación de Kyota con su madre.  Quizás Furusawa debería haber mantenido esta parte intacta, ya que es el difícil entorno familiar el que ayuda a formar el carácter de un Kyota más luchador e idílico que el interpretado por Tori Matsuzaka, galardonado en la edición de 2013 de la Japan Academy Prize como Rookie del Año.  Se moldea mejor, por contra, el personaje de Tsubaki, interpretado por Emi Takei también galardonada en la edición de 2013 de la Japan Academy Prize como Rookie del Año, muy matizada gracias a los contrastes de personalidad con su hermana Sakura.

No doubt, that carrying out a live-action manga of 99 chapters in 15 tankōbon is a really complicated task. However, and although the film serves the purpose of moving the spectator to perfection, I feel that the force of both history and the complexity of its characters is not the same as the one narrated by Kanan Minami. On the one hand, we are presented from the beginning to a much kinder Kyota, no sign of the cocky guy who swears Tsubaki he’ll snatch all her firsts experiences as just revenge for having a haircut in a fit of rage (a completely altered scene in the film) and makes her suffer cruelly until finally his heart softens. It neither reflects the difficult relationship with his father, who in the manga beated his mother, so the relantionship of Kyota with his mother loses verve therefore. Perhaps Furusawa should have kept this part intact, as it is the difficult family environment that helps form the character of a fighter Kyota more idyllic than the one played by Tori Matsuzaka, awarded in the 2013 edition of the Japan Academy Prize as Rookie of the Year. It molds better, by contrast, Tsubaki ‘s character, played by Emi Takei also awarded in the 2013 edition of the Japan Academy Prize as Rookie of the Year, thanks to very nuanced personality contrasts with her sister Sakura .

Por otro lado, reconozco que no me agradan las alteraciones en la historia original.  Sobre todo, no me gustan los cambios en el papel de Hananoi, destinado a pugnar por el amor de Tsubaki en el manga y relegado a un personaje sin más en la película; ni el personaje totalmente inventado de Nana que mantiene una relación de amistad y de primer amor bucólico que no pegan para nada con el Kyota castigador que nos describe Kanan.

On the other hand, I recognize that I do not like the changes in the original story. Above all, I do not like the changes in the role of Hananoi, created to fight for the love of Tsubaki in the manga and relegated to a simple character in the movie; nor do I like the character Nana totally made up who keeps a friendship and a first love bucolic relationship that does not match at all with the punisher Kyota described by Kanan.

Muy notable la banda sonora que cuenta con temas de SCANDAL, Perfume, bomi, LGMonkees, Tamurapan, SEKAI NO OWARI, MAY’S, Sayonara Ponytail, back number, Nakashima Mika, Negoto y 7!! y cuyo tema principal es “Happy Collector” de SCANDAL.  Kyô, Koi wo Hajimemasu consiguió el puesto número 36 en las taquillas japonesas por delante de Road to Ninja: Naruto de Movie o Brave de Disney y alcanzó una recaudación de algo más de 19 millones de dólares.

Very remarkable the soundtrack that includes tracks by SCANDAL, Perfume, bomi, LGMonkees, Tamurapan, SEKAI NO OWARI, MAY’S, Sayonara Ponytail, back number, Nakashima Mika, Negoto and 7!! and whose main theme is “Happy Collector” from SCANDAL . Kyō , Koi wo Hajimemasu got ranked number 36 in the Japanese box office in 2012 ahead of Road to Ninja: Naruto Movie or Disney’s Brave and achieved a revenue of just over $ 19 million.

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